Trainingen

Smile when you dial - Klantgericht telefoneren en klantbeleving

Type training
Klassikaal
Duur
1 dag

Omschrijving

Laat elke beller met een glimlach ophangen! In deze training leer je klantgericht, professioneel en met plezier telefoneren.

De manier waarop het telefonisch contact verloopt met klanten en huurders bepaalt grotendeels het beeld van de organisatie. Je hebt maar één kans voor een uitstekende eerste indruk! Of je nu aan de receptie zit of in het KCC werkt. Jouw stem, toon en houding maken het verschil. In deze training leer je hoe je excellente service biedt, professioneel communiceert en zelfs meer service levert dan de huurder of klant verwacht. Je oefent met praktijksituaties, rollenspellen en gespreksopnamen zodat je voortaal ieder gesprek met plezier vertrouwen aangaat.


Resultaat

  • leer je de etiquette van zakelijk en vriendelijk telefoneren;
  • weet je wat klanten verwachten van een professioneel telefoongesprek;
  • beheers je de basisgespreksvaardigheden;
  • ben je regisseur van het gesprek;
  • verhoog je de klantgerichtheid en klanttevredenheid;
  • heb je inzicht in je persoonlijke communicatiestijl;
  • weet je hoe je inspeelt op verschillende klanttypen;
  • kun je omgaan met klachten en slecht nieuws brengen;
  • vergroot je je werkplezier en communiceer je met plezier!


Doelgroep

Voor iedereen die telefonisch contact heeft met klanten, huurders of bewoners, zoals receptiemedewerkers, KCC-medewerkers, verhuur, sociaal beheer en opzichters.

Extra bijzonderheden
Een interactieve dag met praktijkvoorbeelden, filmfragmenten, opdrachten en rollenspellen.

Doel van deze training

Uitgebreid lesprogramma:
  • Welkom & kennismaking;
  • Doelstelling & leerwensen;
  • Kracht van de 1e indruk;
  • Communicatie quiz;
  • Tone of voice;
  • Taalgebruik & positief beïnvloeden met taal;
  • Telefoon Top 10 – etiquette;
  • Luisteren, Samenvatten & Doorvragen;
  • Het EI van klantbeleving;
  • Empathie tijdens het gesprek;
  • Regie houden & inbreken;
  • “Nee verkopen”;
  • Omgaan met klachten en weerstand;
  • Oefenen met praktijkcases;
  • Persoonlijk Actie Plan – Wat ga jij morgen anders doen?
  • Evaluatie & afsluiting.

Werkwijze
De training is klassikaal, interactief en praktijkgericht, met veel afwisseling in werkvormen en voorbeelden die direct toepasbaar zijn.

Planning

Datum Tijd Locatie Aanmelden
22-01-2026
09:30 - 16:30
Regio Rotterdam
Aanmelden
31-03-2026
09:30 - 16:30
Regio Amsterdam
Aanmelden
20-05-2026
09:30 - 16:30
Regio Nijmegen
Aanmelden
02-09-2026
09:30 - 16:30
Regio Zwolle
Aanmelden
15-12-2026
09:30 - 16:30
Regio Utrecht
Aanmelden
Datum, tijd & locatie
22-01-2026 09:30 - 16:30
Corporatie Academie - Regio Rotterdam
Datum, tijd & locatie
31-03-2026 09:30 - 16:30
Exacte locatie volgt - Regio Amsterdam
Datum, tijd & locatie
20-05-2026 09:30 - 16:30
Regio Nijmegen -
Datum, tijd & locatie
02-09-2026 09:30 - 16:30
Exacte locatie volgt - Regio Zwolle
Datum, tijd & locatie
15-12-2026 09:30 - 16:30
Exacte locatie volgt - Regio Utrecht

Kosten

Onderdeel Prijs
Training € 550,-
Arrangementskosten € 85,-
Documentatiekosten 5,50

Toelichting op arrangementskosten

Wij verzorgen de trainingslocatie en een arrangement bestaande uit koffie, thee, water en lunch. De kosten hiervoor bedragen € 65,- per dag. Als wij de training organiseren bij een corporatie die lid van ons is, dan bedragen de kosten € 25,- per dag. Deze kosten worden volledig teruggegeven aan de betreffende corporatie.

Opleidingskosten
€ 550,-

Incompany training

Op zoek naar een op maat gemaakte training voor jouw organisatie of team? Vraag dan de incompany training aan.

Aanvragen

Wachtkamer

Geen geschikte datum of locatie? Schrijf je in voor de wachtkamer. Dan houden we je op de hoogte van de nieuwe planning.

Inschrijven

Vragen?

Bel of mail ons gerust.

info@decorporatie-academie.nl
0341-820213