Omschrijving
Laat elke beller met een glimlach ophangen! In deze training leer je klantgericht, professioneel en met plezier telefoneren.
De manier waarop het telefonisch contact verloopt met klanten en huurders bepaalt grotendeels het beeld van de organisatie. Je hebt maar één kans voor een uitstekende eerste indruk! Of je nu aan de receptie zit of in het KCC werkt. Jouw stem, toon en houding maken het verschil. In deze training leer je hoe je excellente service biedt, professioneel communiceert en zelfs meer service levert dan de huurder of klant verwacht. Je oefent met praktijksituaties, rollenspellen en gespreksopnamen zodat je voortaal ieder gesprek met plezier vertrouwen aangaat.
Resultaat
- leer je de etiquette van zakelijk en vriendelijk telefoneren;
- weet je wat klanten verwachten van een professioneel telefoongesprek;
- beheers je de basisgespreksvaardigheden;
- ben je regisseur van het gesprek;
- verhoog je de klantgerichtheid en klanttevredenheid;
- heb je inzicht in je persoonlijke communicatiestijl;
- weet je hoe je inspeelt op verschillende klanttypen;
- kun je omgaan met klachten en slecht nieuws brengen;
- vergroot je je werkplezier en communiceer je met plezier!
Doelgroep
Voor iedereen die telefonisch contact heeft met klanten, huurders of bewoners, zoals receptiemedewerkers, KCC-medewerkers, verhuur, sociaal beheer en opzichters.
Extra bijzonderheden
Een interactieve dag met praktijkvoorbeelden, filmfragmenten, opdrachten en rollenspellen.
Doel van deze training
Uitgebreid lesprogramma:- Welkom & kennismaking;
- Doelstelling & leerwensen;
- Kracht van de 1e indruk;
- Communicatie quiz;
- Tone of voice;
- Taalgebruik & positief beïnvloeden met taal;
- Telefoon Top 10 – etiquette;
- Luisteren, Samenvatten & Doorvragen;
- Het EI van klantbeleving;
- Empathie tijdens het gesprek;
- Regie houden & inbreken;
- “Nee verkopen”;
- Omgaan met klachten en weerstand;
- Oefenen met praktijkcases;
- Persoonlijk Actie Plan – Wat ga jij morgen anders doen?
- Evaluatie & afsluiting.
Werkwijze
Planning
| Datum | Tijd | Locatie | Aanmelden |
|---|---|---|---|
|
22-01-2026
|
09:30
- 16:30
|
Regio Rotterdam
|
Aanmelden |
|
31-03-2026
|
09:30
- 16:30
|
Regio Amsterdam
|
Aanmelden |
|
20-05-2026
|
09:30
- 16:30
|
Regio Nijmegen
|
Aanmelden |
|
02-09-2026
|
09:30
- 16:30
|
Regio Zwolle
|
Aanmelden |
|
15-12-2026
|
09:30
- 16:30
|
Regio Utrecht
|
Aanmelden |
22-01-2026 09:30 - 16:30
Corporatie Academie - Regio Rotterdam
31-03-2026 09:30 - 16:30
Exacte locatie volgt - Regio Amsterdam
20-05-2026 09:30 - 16:30
Regio Nijmegen -
02-09-2026 09:30 - 16:30
Exacte locatie volgt - Regio Zwolle
15-12-2026 09:30 - 16:30
Exacte locatie volgt - Regio Utrecht
Kosten
| Onderdeel | Prijs |
|---|---|
| Training | € 550,- |
| Arrangementskosten | € 85,- |
| Documentatiekosten | 5,50 |
Toelichting op arrangementskosten
Wij verzorgen de trainingslocatie en een arrangement bestaande uit koffie, thee, water en lunch. De kosten hiervoor bedragen € 65,- per dag. Als wij de training organiseren bij een corporatie die lid van ons is, dan bedragen de kosten € 25,- per dag. Deze kosten worden volledig teruggegeven aan de betreffende corporatie.