Omschrijving
Leren van ervaringen uit het werkveldLoop jij in je werk rondom bewonersparticipatie wel eens tegen situaties aan waarbij je denkt: 'hoe doen anderen dit eigenlijk?'
Tijdens 4 intervisiebijeenkomsten leer je mét en van je collega's uit hetzelfde werkveld. Je stapt uit de dagelijkse hectiek om samen te sparren over bewonersparticipatie. Je deelt ervaringen en vraagstukken met elkaar, om inzichten te krijgen en nieuwe perspectieven te ontdekken. Open, praktisch en inspirerend.
Hoe ziet het eruit?
In een kleine veilige groep breng je een eigen casus, dilemma of vraag in rondom bewonersparticipatie. Via een intervisiemodel onderzoeken we waar je tegenaan loopt, wat werkt en welke aanpak jou verder kan helpen.
Je gaat naar huis met:
- frisse ideeën;
- herkenning en nieuwe perspectieven op je werk;
- de ervaring dat je niet alles alleen hoeft te doen;
- praktische tips en eventuele werkvormen waar je mee verder kunt.
Voor wie?
Voor medewerkers van corporaties die te maken hebben met bewonersparticipatie, zoals: projectmedewerkers of -consulenten, bewonersconsulenten of participatiemedewerkers.
Wat kun je inbrengen?
- een lastige situatie of casus;
- vragen over bewonersparticipatie;
- situaties waarin je zoekt naar naar een (andere) aanpak;
- vragen over hoe je bewoners bereikt en laat meedoen;
- dilemma's in communicatie, participatie of in samenwerkingen